Post image
Marketing - porady

Podstawy prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku

24 dni temu

2 minuty czytania

Płatna kampania reklamowa na Facebooku mogą przynieść nam nowych klientów, lub poinformować obecnych, np. o obowiązującej promocji. Jak ją utworzyć i prowadzić, żeby była skuteczna? 

Menadżer reklam czy promuj post? 

Pod każdym postem, który dodamy na naszego firmowego Facebooka, widnieje przycisk „promuj post”. Możemy w niego kliknąć i szybko ustawić promocję. Jest to najprostsze, ale nie najbardziej optymalne rozwiązanie. 

Dlaczego? Ponieważ mała liczba dostępnych opcji sprawia, że realizacja celu (np. pozyskanie nowych odbiorców czy sprzedaż) będzie droższa, niż podobna kampania stworzona przy pomocy menadżera reklam. 

Aby w niego wejść, wchodzimy na → www.business.facebook.com. Po lewej stronie klikamy w “menadżer reklam”.

Przeczytaj również: Tik-Tok w branży dla zwierząt 

Jak ustawić naszą pierwszą kampanię reklamową? 

Kampania

Klikamy zielony przycisk +Utwórz i wybieramy cel, który nas interesuje. Na których warto się skupić? 

  • Ruch → Jeśli chcecie przekierować odbiorców na bloga lub waszą stronę www. 
  • Aktywność → Szczególnie przydatna, jeśli zależy nam na polubieniach, komentarzach czy udostępnieniach naszego posta. 
  • Rozpoznawalność marki/zasięg → Jeśli chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. 
  • Wyświetlenia filmu → Jeśli w naszym poście jest wideo. 

Każdy cel jest dobrze opisany. Warto przejrzeć sobie wszystkie i sprawdzić, co oferują. 

Zestaw reklam 

Kolejnym krokiem będzie zestaw reklam. To właśnie tam ustawiamy wszystkie kwestie dotyczącego budżetu oraz tego, do kogo ma być skierowana nasza reklama. Robimy to oczywiście pod nasz konkretny biznes. 

Ważna informacja: Pamiętaj, żeby ustawić datę zakończenia kampani reklamowej. 

W opcjach mamy do wyboru: 

  • lokalizację 
  • płeć
  • wiek
  • język 
  • połączenia (np. skieruj reklamę do osób, które już lubią Twoją stronę lub podobnych do nich)
  • zainteresowania

Przy zainteresowaniach sprawdźmy, co oferuje nam Facebook – a możliwości mamy naprawdę dużo. Możemy samodzielnie wpisywać interesujące nas frazy (np. zwierzęta domowe) albo wyszukiwać je dzięki opcji: przeglądaj oraz propozycje

Jeśli chcemy bardziej sprecyzować naszą grupę, skorzystajmy z opcji zawężenia i wykluczenia. Weźmy za przykład: 

Chcemy skierować naszą reklamę do kobiet w wieku 20-30, które mają dzieci w wieku 7-10 lat oraz interesują się karmami dla psów. 

Ustawiamy płeć, wiek, lokalizację, dodajemy w zainteresowaniach: mają dzieci w wieku 7-10 lat oraz wybieramy zawężenie: zainteresowania: karmy dla psów. 

Oprócz tego możemy wykluczać inne osoby, przez opcję wyklucz

Ważna informacja: Pamiętaj, aby grupa nie była zbyt mała! Sprawdzisz to w zestaw reklam po prawej stronie: 

Spodoba Ci się również: Marka osobista w branży dla zwierząt – jak ją prowadzić?

Reklama

Ostatni etapem będzie sama reklama. Możemy skorzystać z już gotowego, opublikowanego wcześniej posta lub stworzyć zupełnie nowego. Dodaj grafikę, opis, nagłówek oraz przycisk CTA (wezwanie do działania) .

Jeśli chcesz, żeby Twoja reklama była pokazywana również na Instagramie, nie zapomnij połączyć swojej strony na Facebooku z Instagramem. W przeciwnym razie, jeśli ustawisz umiejscowienie na Instagramie, reklama będzie wyświetlana z Twojego prywatnego konta na Instagramie. 

Chcesz poznać więcej wskazówek na temat biznesu i marketingu w tej branży? Buduj z nami społeczność na Instagramie oraz Facebooku.

Udostępnij